Tijdelijke Subsidieregeling Vuurwerkverbod Covid19 detailhandel 2

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Almere
Datum 11 januari 2022

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op deze regeling en de toelichting.
LET OP: Er loopt tot en met 31 januari 2022 ook een Regeling over opslag en vervoer.

Beste lezer,

Wij hebben wederom onze omzet zien wegvallen dit jaar. Buiten het feit dat wij het volledig oneens zijn met de gronden waarop de overheid heeft gedaan is het tevens wederom een weggevallen omzet die wij niet ergens anders kunnen inhalen gedurende het jaar. Als ondernemer zijn wij twee jaar nagenoeg zonder inkomsten. Bedenk hoe u het zelf zou vinden om twee jaar geen salaris te ontvangen.
de regeling die er nu ligt is volledig ontoereikend:

- De vaste kosten van uw winkel zijn hoger dan de € 4.500,00. Wat denkt u van keuringen, gas en licht, water kosten?
• Er wordt geen rekening gehouden met de huur van de panden. Alleen deze huurverplichting licht al boven de €10.000,-
• De factor 2 voor de inkoop is te laag
• Het verbod kwam extreem laat, waardoor de kosten hoger zijn dan in 2020. Folders zijn ontworpen, gedrukt alsmede voor andere marketing zijn kosten gemaakt
• Nu het vuurwerk in uw bunker blijft, kunt u hier geen andere handel opslaan. Om de verloren huurkosten nog maar eens te benadrukken. We kunnen op geen andere manier inkomsten genereren.
• Er zou een regeling moeten komen voor het terugbetalen bestellingen. Vele klanten verwachten een 100% teruggave omdat wij immers niet hebben kunnen leveren.
• De periode tussen omzetverlies en uitbetaling is veel te lang. Het is absurd dat de overheid niet per direct alle getroffen ondernemers een bedrag stort. Kosten lopen door en inkomsten zijn nihil. De overheid zou de verantwoordelijkheid moeten nemen voor haar daden. U ontneemt ondernemers hun omzet willens en wetens. Daar hoort een afdoende en fatsoenlijk compensatie voor zijn en geen aalmoes. Dan geeft u blijk het niet voor de zorg te doen, maar om ondernemers de nek om te draaien.

Groet.
M.de Zeeuw