Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO
Reactie
Naam | csg het streek (a.n.m. bijleveld van houwelingen) |
---|---|
Plaats | ede |
Datum | 2 april 2012 |
Vraag1
Wilt u aangeven in welke hoedanigheid u onderstaande vragen beantwoordt?(ouder, leerkracht, directeur, bestuurder, …)
docent wiskunde bovenbouw havo/vwo
Vraag2
Onder welke condities zijn een diagnostische tussentijdse toets en leerlingvolgsysteem succesvol in de praktijk?afname in een toetsomgeving, zoals een toetsweek, of schoolbrede toets. (alle leerlingen een toets)
Vraag3
Voorziet dit wetvoorstel in deze condities?Nee, dit is schoolorganisatie
Vraag4
In welke mate dragen de diagnostische tussentijdse toets en het leerlingvolgsysteem bij aan opbrengstgericht werken?Je krijgt als school/docent weer een instrument om lacunes bij leerlingen op te sporen, en te verhelpen.
Vraag5
Is de beperking van beide instrumenten tot de doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en Wiskunde/rekenen terecht? Zo niet, wat is volgens u een goed alternatief?Ja.
Vraag6
Is de beperking van het leerlingvolgsysteem tot de onderbouw een terechte keuze? Zo nee, waarom niet?Ja.
Vraag7
Wat vindt u van het voornemen om de deelname aan een beperkt aantal internationale onderzoeken te verplichten?Prima. Er moet echt meer mee gedaan worden op internationaal niveau. Globalisering is geen vraag maar een feit.