Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO
Reactie
Naam | augustinuscollege (a.j. veerman) |
---|---|
Plaats | groningen |
Datum | 7 april 2012 |
Vraag1
Wilt u aangeven in welke hoedanigheid u onderstaande vragen beantwoordt?(ouder, leerkracht, directeur, bestuurder, …)
docente wiskunde en rekencoördinator
Vraag2
Onder welke condities zijn een diagnostische tussentijdse toets en leerlingvolgsysteem succesvol in de praktijk?-goed functionerende ict op school en voldoende apparatuur in geval van digitale toetsen
-goed functionerend functioneel LVS
-goede communicatie wat, wanneer, hoe afgenomen en ingevuld moet worden in LVS
- facilitering voor afname toetsen en bijbehorende administratie
Vraag3
Voorziet dit wetvoorstel in deze condities?niet in de randvoorwaarden op school
Vraag4
In welke mate dragen de diagnostische tussentijdse toets en het leerlingvolgsysteem bij aan opbrengstgericht werken?duidelijk en eenduidig aangeven van tussenstanden en niveau van de leerlingen
Vraag5
Is de beperking van beide instrumenten tot de doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en Wiskunde/rekenen terecht? Zo niet, wat is volgens u een goed alternatief?is in eerste instantie wel genoeg, er komt nog aardig wat werk bij...
Vraag6
Is de beperking van het leerlingvolgsysteem tot de onderbouw een terechte keuze? Zo nee, waarom niet?voorlopig wel, uiteindelijk niet, gezien de toename in zittenblijven en afstromen in bovenbouw.
Ik snap beperking nu wel, gezien hoeveelheid werk die gedaan moet worden
Vraag7
Wat vindt u van het voornemen om de deelname aan een beperkt aantal internationale onderzoeken te verplichten?verplichten kan alleen als er ook facilitering in tijd en geld tegenover staat..