Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO
Reactie
Naam | Reynaertcollege (J.W. van de Velde) |
---|---|
Plaats | Hulst |
Datum | 1 april 2012 |
Vraag1
Wilt u aangeven in welke hoedanigheid u onderstaande vragen beantwoordt?(ouder, leerkracht, directeur, bestuurder, …)
leerkracht
Vraag2
Onder welke condities zijn een diagnostische tussentijdse toets en leerlingvolgsysteem succesvol in de praktijk?wanneer je het proces aan de scholen overlaat en slechts duidelijke eindtermen PER NIVEAU geeft waaraan aan het eind van dat proces voldaan moet worden.
Vraag3
Voorziet dit wetvoorstel in deze condities?neen
Vraag4
In welke mate dragen de diagnostische tussentijdse toets en het leerlingvolgsysteem bij aan opbrengstgericht werken?dit draagt alleen maar bij aan toetsgericht werken
Vraag5
Is de beperking van beide instrumenten tot de doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en Wiskunde/rekenen terecht? Zo niet, wat is volgens u een goed alternatief?Beide instrumenten zijn sowieso onterecht
Vraag6
Is de beperking van het leerlingvolgsysteem tot de onderbouw een terechte keuze? Zo nee, waarom niet?Als je zoiets dan toch doet, maak dan een eindexamen voor elk leerjaar per niuveau.
Vraag7
Wat vindt u van het voornemen om de deelname aan een beperkt aantal internationale onderzoeken te verplichten?tijdverspilling