Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO
Reactie
Naam | drs. G.J. Koolstra |
---|---|
Plaats | Zaanstad |
Datum | 7 april 2012 |
Vraag1
Wilt u aangeven in welke hoedanigheid u onderstaande vragen beantwoordt?(ouder, leerkracht, directeur, bestuurder, …)
docent
Vraag2
Onder welke condities zijn een diagnostische tussentijdse toets en leerlingvolgsysteem succesvol in de praktijk?voldoende draagvlak
weinig 'romslomp'
Vraag3
Voorziet dit wetvoorstel in deze condities?nee
Vraag4
In welke mate dragen de diagnostische tussentijdse toets en het leerlingvolgsysteem bij aan opbrengstgericht werken?kan, maar kan ook teveel richtpunt worden
Vraag5
Is de beperking van beide instrumenten tot de doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en Wiskunde/rekenen terecht? Zo niet, wat is volgens u een goed alternatief?Zeker niet uitbreiden
Vraag6
Is de beperking van het leerlingvolgsysteem tot de onderbouw een terechte keuze? Zo nee, waarom niet?Ja.
Leerlingen worden al voldoende gevolgd in de huidige situatie
Vraag7
Wat vindt u van het voornemen om de deelname aan een beperkt aantal internationale onderzoeken te verplichten?Geen goed idee
Scholen moet zelf hun keuzes kunnen maken
Er komt al genoeg op hen af!