Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO
Reactie
Naam | LVO Grotius College (Heerlen Jaap Linde Linde) |
---|---|
Plaats | LVO Grotius College |
Datum | 4 april 2012 |
Vraag1
Wilt u aangeven in welke hoedanigheid u onderstaande vragen beantwoordt?(ouder, leerkracht, directeur, bestuurder, …)
leerkracht
Vraag2
Onder welke condities zijn een diagnostische tussentijdse toets en leerlingvolgsysteem succesvol in de praktijk?einddoelen duidelijk / proeftoets(en) / correctievriendelijk / eenduidig
Vraag3
Voorziet dit wetvoorstel in deze condities?laten we het hopen
Vraag4
In welke mate dragen de diagnostische tussentijdse toets en het leerlingvolgsysteem bij aan opbrengstgericht werken?kan ik niets van zeggen, maar het is wel wenselijk.
Vraag5
Is de beperking van beide instrumenten tot de doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en Wiskunde/rekenen terecht? Zo niet, wat is volgens u een goed alternatief?Ja
Vraag6
Is de beperking van het leerlingvolgsysteem tot de onderbouw een terechte keuze? Zo nee, waarom niet?Ja
Vraag7
Wat vindt u van het voornemen om de deelname aan een beperkt aantal internationale onderzoeken te verplichten?Prima