Diagnostische Tussentijdse Toets en Leerlingvolgsystemen in het VO

Reactie

Naam LVO Grotius College (Heerlen Jaap Linde Linde)
Plaats LVO Grotius College
Datum 4 april 2012

Vraag1

Wilt u aangeven in welke hoedanigheid u onderstaande vragen beantwoordt?
(ouder, leerkracht, directeur, bestuurder, …)
leerkracht

Vraag2

Onder welke condities zijn een diagnostische tussentijdse toets en leerlingvolgsysteem succesvol in de praktijk?
einddoelen duidelijk / proeftoets(en) / correctievriendelijk / eenduidig

Vraag3

Voorziet dit wetvoorstel in deze condities?
laten we het hopen

Vraag4

In welke mate dragen de diagnostische tussentijdse toets en het leerlingvolgsysteem bij aan opbrengstgericht werken?
kan ik niets van zeggen, maar het is wel wenselijk.

Vraag5

Is de beperking van beide instrumenten tot de doorstroomrelevante vakken Nederlands, Engels en Wiskunde/rekenen terecht? Zo niet, wat is volgens u een goed alternatief?
Ja

Vraag6

Is de beperking van het leerlingvolgsysteem tot de onderbouw een terechte keuze? Zo nee, waarom niet?
Ja

Vraag7

Wat vindt u van het voornemen om de deelname aan een beperkt aantal internationale onderzoeken te verplichten?
Prima