Regeling bemanning zeeschepen
Reactie
Naam
|
Rederij van Linschoten (Ondernemer H.G van Linschoten)
|
Plaats
|
Kimswerd
|
Datum
|
10 januari 2025
|
Vraag1
U kunt tot en met 10 januari 2025 via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. Verwacht u dat de regeling effect zal hebben op u of uw organisatie?
Als Reder (Rederij van Linschoten) en zelfstandig varend kapitein, verwacht ik dat met al deze toevoegingen dat de reeds huidige bemanningskrapte nog aanzienlijk zal gaan toenemen.
Nog maar te zwijgen over de exorbitante toename van de daar door ontstane kosten.
De toegevoegde veiligheidswaarde zal ik hier ook niet echt in terug gaan vinden, en dit om dat de scholing en het huidige Trainings en herhalings regiem al druk genoeg legt op de bemannings eisen.
Ook kijk ik naar de iets ouder wordende kapiteins, die dan ook hoogstwaarschijnlijk op een vroeger moment er voor zullen kiezen niet meer de trainingen te volgen en dan daardoor eerder af te haken.
Al met al ben ik van mening dat er meer geluisterd mag worden naar de beroepsgroep zelf ipv, regelingen te ontwerpen die er niet toe bijdragen een gezonde bedrijfsvoering te ontwikkelen.
Inclusief mijn bovenstaande reactie onderstreep ik bij deze ook de reactie van Quality Sailing in zijn volle volledigheid.