Sectorale waarderingskaders PO/SO/VO/MBO 2017
Reactie
Naam
|
PCBS De Palm (directeur M Greidanus)
|
Plaats
|
Elim
|
Datum
|
4 december 2015
|
Vraag1
Is de inhoud van de kaders herkenbaar voor de doelgroepen?
m.i. is dit het geval.
Vraag2
Krijgen alle aspecten die u belangrijk vindt voor de onderwijskwaliteit aandacht in dit kader?
dit is wel het geval, maar ik het feit dat onderwijskwaliteit ook in eindopbrengsten wordt gemeten klopt niet:
-kinderen die het gemiddelde omlaag trekken omdat ze arrangement hebben moet ook meegewogen worden.
-het opleidingsniveau van ouders is bepalend voor de opbrengsten. Hoe vind ik dit op een eerlijke manier terug in de beoordeling? Graag zie ik een eerlijk meetsysteem zodat ook scholen echt eerlijk met elkaar vergeleken kunnen worden. (ook is het de vraag of dat wenselijk is. Het gaat uit van een stuk wantrouwen.....)
Vraag3
Wat vindt u van de uitwerkingen en de verantwoording die de inspectie bij elke standaard heeft opgenomen?
deze is helder, maar ik vermoed dat men voor de voorzichtige modus gaat: dus voldoende.
Vraag4
Is het onderscheid tussen de eisen met een wettelijke grondslag en de andere aspecten van kwaliteit duidelijk?
ik kom de term "deugdelijk" steeds tegen en dat staat in de wet.