Sectorale waarderingskaders PO/SO/VO/MBO 2017
Reactie
Naam
|
Mariaschool (Dhr. G.J.M. aan de Stegge)
|
Plaats
|
Reutum
|
Datum
|
3 december 2015
|
Vraag1
Is de inhoud van de kaders herkenbaar voor de doelgroepen?
De inhoud is zeker herkenbaar
Vraag2
Krijgen alle aspecten die u belangrijk vindt voor de onderwijskwaliteit aandacht in dit kader?
Het is goed dat er aandacht is voor de kwaliteit van de instructie van individuele leerkracht
Vraag3
Wat vindt u van de uitwerkingen en de verantwoording die de inspectie bij elke standaard heeft opgenomen?
De terminologie is goed gekozen. Waardering met goed, voldoende en onvoldoende is duidelijk bij de verplichte kaders ( deugdelijksheidseisen) en bij de ontwikkel kaders (geen wettelijke grondslag) is daar 'kan beter' aan toegevoegd.
Vraag4
Is het onderscheid tussen de eisen met een wettelijke grondslag en de andere aspecten van kwaliteit duidelijk?
Het afstemmen van de leerstof op verschillende ontwikkelstadia van de afzonderlijke leerlingen enerzijds en het verdelen van de leerinhoud over de jaren heen vraagt M.i. Om een nadere toelichting cq aanscherping. Beide is mogelijk maar de afstemming lijkt me wat lastiger te formuleren