Verkenning verbetering van en draagvlak voor de werkkostenregeling
Reactie
Naam | administratiekantoor Cromvliet (A Schets) |
---|---|
Plaats | Leidschendam |
Datum | 7 april 2013 |
Vraag1
Vraag 1Ligt uw voorkeur bij:
a) het noodzakelijkheidscriterium als open norm met veel flexibiliteit, waarbij het privévoordeel van noodzakelijke voorzieningen buiten het loonbegrip blijft; of
b) aanpassingen binnen bestaande kaders van de werkkostenregeling, met minder flexibiliteit, maar meer zekerheid door middel van detailregelingen.
Vraag 2
In hoeverre wordt uw voorkeur bepaald door de daarmee samenhangende administratieve lasten?
Vraag 3
In hoeverre bent u bereid een verlaging van het percentage van de vrije ruimte te accepteren in ruil voor een door u gewenste verbetering?
Vraag 4
Beschrijf de voor u wenselijke methode van vaststellen van verschuldigde eindheffing bij overschrijding van de vrije ruimte. Ook kunt u beschrijven de situatie waarin de voorschotmethode per tijdvak onmisbaar is.
Mijn prioriteit ligt bij eenvoud, duidelijkheid en begrijpbaarheid.
Daarbij moet eea ook redelijk zijn, zodat er draagvlak voor is.
Het noodzakelijkheidcriterium heeft hierbij mijn voorkeur.
De voorkeur wordt niet bepaald door de administratieve lasten, maar door het hebben van draagvlak
Ik pleit voor afschaffing van de wkr en het toelaten van normale vergoedingen van door werknemers tbv het werk gemaakte kosten, zonder aftopping, waardoor de rest via eindheffing moet worden afgerekend en extra kosten voor het bedrijf veroorzaakt.
Het is toch te gek voor woorden, dat als voor het bedrijf iets moet worden bezorgd en een koerier het doet, hij mag rekenen wat hij wil en wanneer een werknemer dat doet met zijn auto, hij onbelast slechts 19cent per kilometer mag rekenen en de rest van de declaratie via de eindheffing moet, met de daarbij behorende extra kosten en fadministratieve rompslomp.
En zo zijn er meerdere voorbeelden te geven.
Resumerend: ga back to normal en schaf die dat idiote geneuzel rond de kosten, die mogen worden gedeclareerd af.