Wet op het lerarenregister
Reactie
Naam | OLV Breda (Drs J.G. Rademakers) |
---|---|
Plaats | Breda |
Datum | 24 februari 2015 |
Vraag1
Denkt u dat met het voorgestelde wettelijk verplichte lerarenregister leraren adequaat worden gestimuleerd om stelselmatig te werken aan hun professionele ontwikkeling?jazeker, stilstand is achteruitgang
Vraag2
Denkt u dat de drie elementen van het wetsvoorstel – lerarenregister, omschrijving van het beroep en professionele ruimte – bijdragen aan versterking van de positie van leraren in de school?op zich niet, positie leraren lijkt me sterk genoeg
beleidsmakers zouden eens wat vaker in de klas moeten kijken
Vraag3
Denkt u dat met het zichtbaar maken van de mate waarin onderwijs wordt gegeven door leraren die nog aan de bekwaamheidseisen moeten voldoen, in het voortgezet onderwijs voldoende stimulans ontstaat om het onbevoegd lesgeven terug te dringen?ja, onbevoegd is niet per se onbekwaam overigens
Vraag4
Ziet u de opname van de artikelen die zien op de vorm en inhoud van het lerarenregister in de Wet op het onderwijstoezicht als passend?belangrijk is de drive van leraren om zich te blijven ontwikkelen en mee te gaan met de tijdgeest
Vraag5
Op basis van welke aanduiding van hun positie kan dit voorstel het beste recht doen aan de zij-instromers in het mbo?* zie toelichting op vraag 5 onder documenten.
ik begrijp de vraag niet