Wet op het lerarenregister
Reactie
Naam | Pius X-college (Toon Geenen) |
---|---|
Plaats | Bladel |
Datum | 28 januari 2015 |
Vraag1
Denkt u dat met het voorgestelde wettelijk verplichte lerarenregister leraren adequaat worden gestimuleerd om stelselmatig te werken aan hun professionele ontwikkeling?in eerste instantie wel, tot ze ontdekken dat het nergens over gaat. via het aspirantenregister worden gewoon onbevoegden aangesteld, die hetzelfde salaris verdienen.
Vraag2
Denkt u dat de drie elementen van het wetsvoorstel – lerarenregister, omschrijving van het beroep en professionele ruimte – bijdragen aan versterking van de positie van leraren in de school?nee hoor. het register wordt gekaapt door de werkgevers, met steun van de overheid. op die manier wordt het onschadelijk gemaakt of tegen je gebruikt.
Vraag3
Denkt u dat met het zichtbaar maken van de mate waarin onderwijs wordt gegeven door leraren die nog aan de bekwaamheidseisen moeten voldoen, in het voortgezet onderwijs voldoende stimulans ontstaat om het onbevoegd lesgeven terug te dringen?niet echt, je staat toch in het aspirantenregister? dan ben je toch een goede leraar.
Vraag4
Ziet u de opname van de artikelen die zien op de vorm en inhoud van het lerarenregister in de Wet op het onderwijstoezicht als passend?passend wel, niet dat het iets uitmaakt.
Vraag5
Op basis van welke aanduiding van hun positie kan dit voorstel het beste recht doen aan de zij-instromers in het mbo?* zie toelichting op vraag 5 onder documenten.
geen aanduiding. pas opnemen in het register als ze een bevoegdheid hebben.