Wet op het lerarenregister
Reactie
Naam | NIMETO UTRECHT (J.A. Verschoor) |
---|---|
Plaats | UTRECHT |
Datum | 29 januari 2015 |
Vraag1
Denkt u dat met het voorgestelde wettelijk verplichte lerarenregister leraren adequaat worden gestimuleerd om stelselmatig te werken aan hun professionele ontwikkeling?Stok achter de deur werkt
Vraag2
Denkt u dat de drie elementen van het wetsvoorstel – lerarenregister, omschrijving van het beroep en professionele ruimte – bijdragen aan versterking van de positie van leraren in de school?In zekere zin geen overdreven verwachtingen
Vraag3
Denkt u dat met het zichtbaar maken van de mate waarin onderwijs wordt gegeven door leraren die nog aan de bekwaamheidseisen moeten voldoen, in het voortgezet onderwijs voldoende stimulans ontstaat om het onbevoegd lesgeven terug te dringen?ja echter onbevoegd is niet altijd slecht zie ook antw op vraag 5
verder : het systeem is eerst echt sluitend indien ook rekening wordt gehouden met voorwaarden/eisen aaninstructeurs en praktijkassistenten ed .
Vraag4
Ziet u de opname van de artikelen die zien op de vorm en inhoud van het lerarenregister in de Wet op het onderwijstoezicht als passend?ja maar liever geen onderwijspolitie in deze
Vraag5
Op basis van welke aanduiding van hun positie kan dit voorstel het beste recht doen aan de zij-instromers in het mbo?* zie toelichting op vraag 5 onder documenten.
Het respecteren, ja zelfs stimuleren van het in EERSTE AANLEG van de positie van onbevoegden . Het bedrijfsleven binnen de school halen en houden is het vertrekpunt en basis van goed vakonderwijs . Het succes van mn de vakinstellingen valt of staat met het werven van in eerste aanleg onbevoegden . Wel dient de onbevoegde na zekere tijd zijn/haar didactische aantekening/bevoegdheid te behalen