Wet invoering rekentoets 2A en centraal examen 2A, onderscheid diploma’s mbo en doorstroombeperkingen rekentoets ER en centraal examen ER.
Reactie
Naam
|
ROC Leiden (C Albers)
|
Plaats
|
Leiden
|
Datum
|
19 mei 2015
|
Vraag1
Wat is uw reactie op de wijze waarop de rekentoets 2A en het centraal examen 2A is opgenomen in het wetsvoorstel?
eens, mits er voor rekenen ook echt rekenen getoetst wordt
Vraag2
Wat is uw reactie op de wijze waarop het onderscheid in diploma’s in het mbo is opgenomen in het wetsvoorstel?
Zoals 'Meester Aad' vorig jaar in de petitie
Zorgen om diplomering in het MBO, beschreef
Gaan veel studenten zonder diploma de school verlaten door de nieuwe taal- en rekeneisen? Dat er wel een voldoende taal- en rekenniveau moet zijn om het beroep uit te kunnen oefenen is evident. Daarin voorzien de kwalificatie dossiers. Daarnaast zijn er beroepen waarvoor een minder hoog taal- en rekenniveau nodig is. Voor studenten aan deze opleidingen is deze petitie. Men stelde voor om twee soorten diploma's uit te reiken: 1 arbeidsmarkt gericht en 1 doorstroom (vervolgopleiding) gericht
Deze petitie is door zo'n 300 mensen ondertekend.
Vraag3
Wat is uw reactie op de wijze waarop de doorstroomgevolgen voor de rekentoets ER en het centraal examen ER zijn opgenomen in het wetsvoorstel?
eens