Wijziging Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 vanwege invoering helmplicht snorfietsers
Reactie
Naam | Scooterhuis Cuijten BV (naamloos HHW Jansen) |
---|---|
Plaats | Valkenswaard |
Datum | 12 maart 2020 |
Vraag1
Vraag 1. Aangezien snorfietsers de gelegenheid moeten hebben om een geschikte helm te kopen, wordt overwogen om een overgangsperiode vast te stellen. Denkt u dat zo’n overgangsperiode noodzakelijk is? Zo ja, wat vindt u een redelijke termijn?Vraag 2. Hebt u nog andere opmerkingen over de regeling en de nota van toelichting?
De helmplicht zal resulteren in een verdwijning van de 50cc markt in nederland, deze doelgroep zal daarom gebruik gaan maken van een auto en/of electrisch fiets.
het is geen discussie dat de auto minder groen is dan de scooter waarbij ook moet worden gekeken naar de infrastructuur die nodig is om de extra automobilisten te voorzien.
De elektrische fiets is vandaag de dag een wegwerp product met een levensduur van 3/6 jaar waardoor het discutabel is of dat dit wel de groene oplossing is bovendien om die reden financieel niet haalbaar voor veel personen.
Het aantal verkeersdoden die veroozaakt worden door de 50cc tweewielers zijn niet afhankelijk van de helm maar van de jonge doelgroep die gebruik maakt van dit product.
Wanneer deze dus zullen overstappen naar andere vervoersmiddelen is het dus maar de vraag ofdat dit het gewenste resultaat geeft en de verkeers doden niet worden verschoven naar de fiets en/of auto
Bovendien zou de helmplicht de doodsteek zijn voor de branch wat zal resulteren in werkeloosheid