Besluit tot wijziging diverse reglementen ivm het kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers

Reactie

Naam Mts van Herwaarden-Kruyt (D van Herwaarden)
Plaats Asperen
Datum 6 maart 2016

Vraag1

Wat vindt u van het ontwerpbesluit tot wijziging van het Kentekenreglement, het Reglement rijbewijzen en het
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in verband met het
kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers en mobiele machines?
De kentekening moet beperkt blijven tot de categorie trekkers van boven de 40 km per uur. Dit is bedoeld in de Europese regelgeving.
Al het meerdere is weer een Nederlandse top op Europese regelgeving.De kosten zijn verder veel te laag ingeschat en dat er geen wegenbelasting geheven wordt zal slechts van korte duur zijn. De meeste geconsulteerden waaronder ACTAL waren geen voorstander van kentekening.Alleen overheden en organisaties van de overheden zijn voor. Bizar is dan ook het voorstel om de eigen voertuigen van de overheden niet te kentekenen. Terwijl smalspoortrekkers en pluktreintrekkers wel gekentekend moeten worden.Ik merk op dat de voertuigen van de overheid zich continu bevinden op de openbare weg,dit in tegenstelling tot pluktreintrekkers. Dus als er al algehele kentekening zou moeten komen dan ook de voertuigen van de overheden. Verder wil ik opmerken dat ik het ongelofelijk vindt dat TLN om lastenverzwaring vraagt voor de land en tuinbouwsector. Wij kunnen geen kosten doorberekenen . In deze tijd waarin de boeren en tuinders geconfronteerd worden met lage prijzen, oa door de boycot van Rusland, en steeds meer regelzucht van de vele overheden, past geen verder lastenverzwaring.