Besluit tot wijziging diverse reglementen ivm het kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers
Reactie
Naam | - (Ing M.E.A. Glas) |
---|---|
Plaats | Utrecht |
Datum | 3 maart 2016 |
Vraag1
Wat vindt u van het ontwerpbesluit tot wijziging van het Kentekenreglement, het Reglement rijbewijzen en hetReglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in verband met het
kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers en mobiele machines?
NU de voertuigen harder mogen rijden, vind ik dat landbouwvoertuigen niet meer op ventwegen/fietspaden mogen rijden. Ze zijn te groot en te log, met alles wat er aan oogst of werktuigen op en aan hangt. Er vallen teveel doden door landbouwverkeer. Ventwegen en fietspaden buiten de bebouwde kom zijn vaak niet breed genoeg om het voertuig een fietser veilig te laten passeren. Zet de voertuigen op de Provinciale wegen zelf. Maak passeervakken op de provinciale wegen. Het is een doeltreffende manier om het aantal dode en ernstig gewonde fietsers te laten dalen. Passeervakken maken (er zijn er al, bushaltes etc) is niet vreselijk duur en in een of twee jaar af te ronden.
De eisen aan het rijbewijs zullen aangepast moeten worden aan de hogere snelheid en de reguliere deelname aan het verkeer. Vrachtrijbewijs ligt voor de hand! Het zijn inmiddels enorme gevaartes, een vrachtrijbewijs is echt niet gek.