Besluit tot wijziging diverse reglementen ivm het kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers
Reactie
Naam | P.T. van Nimwegen |
---|---|
Plaats | Leusden |
Datum | 12 maart 2016 |
Vraag1
Wat vindt u van het ontwerpbesluit tot wijziging van het Kentekenreglement, het Reglement rijbewijzen en hetReglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in verband met het
kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers en mobiele machines?
Het is een slechte ontwikkeling, zeker indien straks en dat gebeurt, deze landbouwvoertuigen op de provinciale wegen geweerd gaan worden. Dat houdt in dat zij zich moeten mengen op de paralelwegen met fietsers e.d. De kans is zelfs heel reeel dat fietspaden langs provinciale wegen verdwijnen en de status van paralelweg krijgen om deze voertuigen daar toe te laten.
En dit zal ook weer een toename van nieuwe verkeersborden inhouden. En dat zal erger worden als dat als nu bij de fietsstraat (hiervan heb ik ook al 5 verschillende gezien) per wegbeheerder geregeld mag worden. Hoe wordt dit in de bebouwde kom aangegeven waar soms wegen zijn waar geen brom/snor/fietsers mogen komen. Komt er dan na iedere zijweg een nieuw bord. De snelheid van deze voertuigen wordt te hoog. Bij enkel een voertuig is dit al gevaarlijk maar zeker indien de lading erachter nog breder/hoger is en vaak ook minder stabiel.
Werk eerst de voor- en tegens eens heel goed uit en indien toch doorgezet wordt wat ook wel zeker is regel dan dat de uitwerking in heel nederland hetzelfde is en dat dit niet van de wegbeheerder afhangt. na iedere verkiezing andere regels zoals straks ook bij de 130 op snelwegen?