Besluit tot wijziging diverse reglementen ivm het kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers

Reactie

Naam Ronald Polak
Plaats Leusden
Datum 14 maart 2016

Vraag1

Wat vindt u van het ontwerpbesluit tot wijziging van het Kentekenreglement, het Reglement rijbewijzen en het
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in verband met het
kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers en mobiele machines?
Ik ben 65 jaar en fiets mijn hele leven al voor woon-werk verkeer, recreatief en op racefiets, regelmatig in het buitengebied.

Mijn ervaring met LVT bestaat vooral uit ontmoetingen op plattelandswegen. Veel bestuurders van LTV die tegemoet komen rijden midden op de weg en blijven dat doen. Ze drukken mij als fietser naar de zijkant, terwijl deze bestuurders voor een tegemoetkomende auto naar de eigen weghelft terugkeren en snelheid minderen. De snelheid ligt regelmatig behoorlijk boven de 25 km.

Bij de huidige regelgeving is het gebruik van dezelfde weg door fietsers en LTV al onveilig. Bij verhoging van de maximumsnelheid zal deze onveiligheid toenemen, naar mijn mening onaanvaardbaar.

Het doel dat wordt aangegeven bij vraag 4 van IAK wordt niet bereikt
Namelijk: een bijdrage te leveren aan de verkeersveiligheid en aan het terugdringen van het aantal verkeersslachtoffers.