Besluit tot wijziging diverse reglementen ivm het kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers
Reactie
Naam | Dhr. G Valstar |
---|---|
Plaats | Woerden |
Datum | 28 februari 2016 |
Vraag1
Wat vindt u van het ontwerpbesluit tot wijziging van het Kentekenreglement, het Reglement rijbewijzen en hetReglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in verband met het
kentekenen van landbouw- en bosbouwtrekkers en mobiele machines?
Snelheidsverhoging slecht besluit, omdat deze steeds groter en breder wordende voertuigen op vele smalle plattelandswegen en parallelwegen worden gebruikt, waar ook veel (schoolgaande) fietsers van gebruik maken. Nu, bij 25 km/uur komt het gevaarte (breed & hoog) al op je af en niet elke bestuurder van een landbouwvoertuig wenst de te passeren of de tegemoetkomende fietser voldoende ruimte te geven, zelfs snelheidsvermindering is veelal te veel gevraagd. Moet je dus met gevaar voor eigen leven als fietser afdwingen. Dus: geen snelheidsverhoging, eerder maximaal 25 km/uur technisch aan voertuig limiteren.