Wijzigingen in de examinering in het vo en mbo vanwege de referentieniveaus en vanwege de beroepsgerichte kwalificatiestructuur in het mbo
Reactie
Naam | Veenker Onderwijs Coaching (jbh Veenker) |
---|---|
Plaats | Den Bosch |
Datum | 26 juni 2011 |
Vraag1
Hoe oordeelt u over de uitvoerbaarheid van deze regeling?Vriendelijk verzoek of u wilt aangeven wat uw achtergrond is. Werkt u bij bijvoorbeeld bij een instelling, welke? Of bent u een leerling of ouder?
Als docent maatschappijleer in het middelbaar onderwijs zie ik de ontwikkeling die wordt ingezet niet zitten. Terecht dat Nederlands, rekenen en Engels extra aandacht nodige hebben als er hiaten ontstaan. Maar om de balans zover naar die vakken te laten doorslaan is ronduit een grote vergissing. Door meer uren en meer verplichting te leggen op rekenen en taal zal dat maar weinig effect sorteren. In de tussentijd wordt het vormende karakter van het onderwijs daaran opgeofferd. Een zeer slechte ontwikkeling. Een leerling is niet alleen een toekomstige werkende burger, maar hopelijk ook een denkende, creatieve, sportieve en muzikale burger.