Wijzigingen in de examinering in het vo en mbo vanwege de referentieniveaus en vanwege de beroepsgerichte kwalificatiestructuur in het mbo
Reactie
Naam | I. van de Veerdonk |
---|---|
Plaats | Eindhoven |
Datum | 17 juni 2011 |
Vraag1
Hoe oordeelt u over de uitvoerbaarheid van deze regeling?Vriendelijk verzoek of u wilt aangeven wat uw achtergrond is. Werkt u bij bijvoorbeeld bij een instelling, welke? Of bent u een leerling of ouder?
Ik ben werkzaam als onderwijskundige bij ROC Eindhoven.
Deze regeling (artikel I) lijkt mij uitvoerbaar, hoewel ik nog enkele kanttekeningen plaats.
- Wat is de reden dat de taalvaardigheden in cijfers wordt uitgedrukt? Een student heeft het niveau of heeft het niveau niet. Wat is de meerwaarde om een 6 of een 7 te geven voor 2F? Bij Loopbaan & Burgerschap wordt de waardering ook in "voldaan / niet voldaan" uitgedrukt.
- Via diverse kanalen zijn al zorgen geuit over de organiseerbaarheid en uitvoerbaarheid van de centrale examinering van Nederlands en rekenen in het mbo. Ik zal hier niet over uitweiden, maar deel ook deze zorg.