Wijzigingsbesluit financiële markten 2021
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Maassluis
|
Datum
|
15 juli 2020
|
Vraag1
Wilt u reageren op het Wijzigingsbesluit financiële markten 2021? Dan kunt u hier een reactie geven. U kunt dat doen door een bericht achter te laten of een document te uploaden.
Wij als onafhankelijk tussenpersoon verdienen aan ene verzekering meer dan ander. We kijken echter naar de totaalkalnt! soms 3 uur werk voor oldimerverzekering, onze provisie € 8,- En dan komt er schade en dan ook nog eens 4 /5 uur werk voor ons..
Zorgverzekering: paar tientjes provisie per jaar! Maar wel advies geven en klant helpen met juiste keuze van zorgverzekering en problemen bij uitkeringen. Compensatie is bijv. de provisie op andere verzekeringen. Maar DAT ziet klant dan even niet en weet nooit hoeveel werk wij als tussenpersoon doen.
Waarom vertellen internetverzekeraars die rechtstreeks werken dan niet aan klant wat zij verdienen of wat hun kosten zijn?
En waarom weet ik niet wat er verdiend wordt door leverancier op een wasmachine, een auto, of wat verdient de supermarkt aan mijn boodschappen enz. enz.
Als klant ons vraagt over verdienste geven we het door. Waarom actief dat vooraf doen?
En alles op 0,- provisie en klant per uur ons laten betalen blijkt echt niet te werken. Onze klanten hebben aangegeven dat niet te willen. Ze betalen een premie incl. provisie en wij moeten maar de zaken voor hen regelen en schades behandelen/begeleiden. En dat doen we graag! Wij tevreden, klant tevreden. En er is concurrentie genoeg, dus als wij te duur zijn dan gaan ze naar een ander.
Bovendien, per uur betalen; dan willen ze zo min mogelijk dienstverlening van ons om kosten te besparen. En zijn ze dus minder goed af. Zie bijv risico en begrafenisverzekeringen. Aangetoond is dat de consument daar niet (apart) voor wil betalen aan adviseur. Dus googelt hij en sluit via internet wel even iets af... meestal verkeerd en zonder advies. Kwaliteit gaat dus OMLAAG!
Dus dit alles is een oplossing voor een niet bestaand probleem!