Instemmingsbevoegdheid medezeggenschap funderend onderwijs op hoofdlijnen begroting
Reactie
Naam
|
De Toekomst (MA P Abma)
|
Plaats
|
Ede
|
Datum
|
26 mei 2016
|
Vraag1
Geeft deze wijziging voldoende houvast voor uitvoering in de praktijk van de medezeggenschap op scholen? Waarom wel, waarom niet?
Wel, het geeft inzicht en zeggenschap en voorkomt willekeurige en ad hoc besluiten.
Vraag2
Hoe kan het begrip ‘hoofdlijnen van de begroting’ worden ingevuld, op een manier die het gesprek tussen bestuur en medezeggenschap over investeringen in de kwaliteit van onderwijs stimuleert?
Hoofdlijnen kunnen met en door de achterban worden besproken op hoofdlijnen. Het breed informeren zorgt ook voor een brede respons. Dit zal altijd ten voordelen zijn van toekomstige begrotingsplannen en -ideeën.
Vraag3
Hebt u andere reacties of suggesties bij dit wetsvoorstel? U kunt hieronder reageren
Vooral tijdig inzetten en zorg dragen voor een meerjarenplanning en -visie.