Instemmingsbevoegdheid medezeggenschap funderend onderwijs op hoofdlijnen begroting
Reactie
Naam
|
Stichting openbaar onderwijs groep (Drs. S. Beuving)
|
Plaats
|
Veghel
|
Datum
|
15 mei 2016
|
Vraag1
Geeft deze wijziging voldoende houvast voor uitvoering in de praktijk van de medezeggenschap op scholen? Waarom wel, waarom niet?
De hoofdlijnen is een vaag begrip, daar is weinig houvast uit te krijgen. Met een stichting met meerdere scholen wordt op deze wijze het proces van begroten erg complex. In ons geval 18 MR-en en 1 GMR.
Vraag2
Hoe kan het begrip ‘hoofdlijnen van de begroting’ worden ingevuld, op een manier die het gesprek tussen bestuur en medezeggenschap over investeringen in de kwaliteit van onderwijs stimuleert?
Dit begrip helpt in het kader van deze wet niet. Kwaliteit van onderwijs zit vooral in deskundigheidsbevordering en invulling van formatie. Daar zou het gesprek met MR-en wel over gevoerd kunnen worden.