Instemmingsbevoegdheid medezeggenschap funderend onderwijs op hoofdlijnen begroting
Reactie
Naam
|
SPO De Liemers (A. Geluk)
|
Plaats
|
ZEVENAAR
|
Datum
|
27 mei 2016
|
Vraag1
Geeft deze wijziging voldoende houvast voor uitvoering in de praktijk van de medezeggenschap op scholen? Waarom wel, waarom niet?
Deze wijziging lijkt te zijn ingegeven door enkele incidenten. Door deze weg in te slaan wordt het besturen wel erg moeilijk gemaakt snel te acteren.
Er is een RvT, een accountant, een adminstratiebureau etc. Door de GMR deze bevoegdheden te geven onstaat er een tweede RvT. NIET DOEN DUS.
Vraag2
Hoe kan het begrip ‘hoofdlijnen van de begroting’ worden ingevuld, op een manier die het gesprek tussen bestuur en medezeggenschap over investeringen in de kwaliteit van onderwijs stimuleert?
Hoofdlijnen betekent voor mij 'meerjarenbeleid' en niet 'instemmen met een jaarbegroting'. Dat is UITVOERING.
Vraag3
Hebt u andere reacties of suggesties bij dit wetsvoorstel? U kunt hieronder reageren
adviesrecht GMR tav benoeming bestuurder lijkt een goede zaak. Als dat ook moet gaan gelden voor de benoeming van 'meerscholendirecteuren' wordt de oude situatie van een BESTUUR MET ALGEMEEN DIRECTEUR weer in het leven geroepen.
NIET DOEN DUS!