Instemmingsbevoegdheid medezeggenschap funderend onderwijs op hoofdlijnen begroting
Reactie
Naam
|
Christelijk Lyceum Veenendaal (drs W de Vos)
|
Plaats
|
Veenendaal
|
Datum
|
23 mei 2016
|
Vraag1
Geeft deze wijziging voldoende houvast voor uitvoering in de praktijk van de medezeggenschap op scholen? Waarom wel, waarom niet?
Uiteraard is dit in de praktijk afhankelijk van de verhouding tussen bestuur en medezeggenschap; ik vind een wijziging van de wet op dit punt een paardenmiddel dat mogelijk tot teveel geschillen gaat leiden.
Een zichzelf en anderen respecterend bestuur gaat op tijd het gesprek met de raad aan over de hoofdlijnen van de begroting
Vraag2
Hoe kan het begrip ‘hoofdlijnen van de begroting’ worden ingevuld, op een manier die het gesprek tussen bestuur en medezeggenschap over investeringen in de kwaliteit van onderwijs stimuleert?
Door met elkaar de vraag te bespreken: op welke gebieden moeten we vooral investeren in de kwaliteit van het onderwijs, in het besef dat de schuifruimte niet zo groot is want veel van de uitgaven liggen gewoon vast in verplichtingen
Vraag3
Hebt u andere reacties of suggesties bij dit wetsvoorstel? U kunt hieronder reageren
Klopt het dat de minister in februari nog gezegd heeft dat dit voorstel 'een brug te ver' was en dat een amendement om dit te regelen het in de tweede kamer niet gehaald heeft? Hoe komt het dan toch in het wetsvoorstel terecht?