Wijziging vrijstellingsregeling Besluit luchtverkeer 2014, Zichtvliegen buiten daglichtperiode
Reactie
Naam
|
LJ Matter
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
23 juli 2019
|
Vraag1
Heeft u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen van de regeling en de toelichting kan worden gereageerd.
Aanvulling op mijn vorige reactie. Zoals ik al vreesde is de regeling niet bedoeld om grensoverschrijdend vliegverkeer buiten UDP eenvoudiger te maken. Dus toch weer een uitzondering op SERA - dit staat voor single European Rules of the Air en het is dus niet de bedoeling dat NL er weer een duale regeling van maakt. De kramp over laat binnenkomende vliegtuigen is ongegrond. Zelfs als een vliegtuig buiten UDP aankomt zal dat in veel gevallen zijn vanwege tegenvallend weer oid. Het aantal luchthavens waar buiten UDP geland kan worden is ook beperkt en aangezien een Cessna of Piper een stuk minder lawaai maakt dan een groepje motorrijders of een opgevoerde brommer, laat staan een MD11 freighter, lijkt mij de hele geluidsdiscussie bij voorbaat onzin. Kortom, overheid, doe wat je moet doen en voer de regels onverkort in.