Zoekresultaat

635 resultaten
U heeft gezocht op: Weg

Sorteren op:
  • Indexering maximumtarieven taxivervoer 2019

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de indexering van de maximumtarieven voor taxivervoer voor. Dit gebeurt sinds 2010, en sinds 2017 wordt hiervoor gebruik gemaakt van de Landelijke Tarievenindex (LTI). De keuze voor deze index volgt uit de evaluatie van de tariefstructuur in de taxisector, waarover de Tweede Kamer per brief in 2016 is geïnformeerd (Kamerstuk 31521 nr. 100). Het streven is de regeling in werking te laten treden met ingang van 1 januari 2019.

  • Lagere regelgeving implementatie vierde spoorwegpakket, tarieven ILT

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een vervanging voor van de Regeling tarieven Spoorwegwet 2012, met o.a. de tarieven voor de werkzaamheden van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Achtergrond is de implementatie van het Europese Vierde Spoorwegpakket in nationale wetgeving; hiervoor zijn artikelen in de Spoorwegwet herschikt, waarna de tariefindeling deze herschikking moet volgen.

  • Barro (kustfundament, grote rivieren, radarstations en hoogspanningsverbindingen)

    Het Besluit algemene regels ruimtelijke ordening vertaalt de nationale belangen uit de Structuurvisie infrastructuur en ruimte naar juridische regels. Die regels omvatten instructies aan andere overheden die door hen moeten worden opgevolgd. Vanuit nationale belangen vindt een actualisering van de regelgeving plaats. Dit vanwege nieuwe beleidsontwikkelingen zoals het tussen belanghebbenden gesloten kustpact. De regels voor grote rivieren en radarstations komen de energietransitie ten goede.

  • Wijziging Regeling Spoorverkeer

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging van de Ministeriële regeling spoorverkeer voor. Hiermee wordt de regeling in lijn gebracht met Europese regelgeving, en worden enkele specifiek Nederlandse nationale voorschriften opgeheven. Ook bevat de nieuwe regeling een verbetering van de zogenaamde S(top)-borden, met name de zichtbaarheid, attentiewaarde en éénduidigheid.

  • Programmabeslissing treinbeveiligingssysteem ERTMS Railmap 4

    In 2014 is gekozen het huidige treinbeveiligingssysteem automatische treinbeïnvloeding (ATB) te vervangen door het European Rail Traffic Management System (ERTMS). Dit is een digitaal, robuust en toekomstvast beveiligingssysteem dat hoogfrequent spoor kan faciliteren en treinverkeer tussen landen bevordert. Het ministerie bereidt de programmabeslissing ERTMS voor, welke de overgang van de planuitwerkingsfase naar de realisatiefase markeert. De programmabeslissing is beschreven in de Railmap 4.

  • Aanpassing tarieven Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft het voornemen om de door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) gehanteerde tarieven van vergunningen per 1 januari 2019 te wijzigen. Hiertoe worden diverse regelingen aangepast. De tarieven worden conform de stijging van de kosten van vergunningverlening verhoogd.

  • Lagere regelgeving implementatie vierde spoorwegpakket

    Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt de implementatie voor van het Europese Vierde Spoorwegpakket. Het wetsvoorstel is eerder geconsulteerd en in maart 2018 bij de Tweede Kamer ingediend. Nu volgt de implementatie van het Vierde Spoorwegpakket in lagere regelgeving. Deze lagere regelgeving wordt hierbij ter consultatie voorgelegd.

  • Regeling Spoorwegpersoneel 2011

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Regeling spoorwegpersoneel 2011. De wijziging volgt op de wijziging van het Besluit spoorwegpersoneel 2011, waarvan inwerkingtreding op 1 januari 2019 is voorzien.

  • Regeling Speciaal Beschermde Gebieden Antarctica

    De Ministeries van Infrastructuur&Waterstaat, en Landbouw, Natuur&Voedselkwaliteit bereiden de regeling Antarctische Speciaal Beschermde Gebieden (ASPA’s) voor. Dit sluit aan op de wijziging op 20 februari 2019 van de Wet bescherming Antarctica (WbA). In deze nieuwe WbA kunnen de verantwoordelijke bewindspersonen gebieden aanwijzen waarvoor het algemene betredingsverbod niet geldt. Met deze regeling ASPA’s wordt dit nader uitgewerkt.

  • Aanvullingsbesluit geluid Omgevingswet

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties bereiden het ontwerp-Aanvullingsbesluit geluid Omgevingswet voor. Dit ontwerpbesluit is een uitwerking van het wetsvoorstel Aanvullingswet geluid Omgevingswet dat momenteel aanhangig is in de Tweede Kamer. Met het ontwerpbesluit worden regels voor het geluid van wegen, spoorwegen en industrieterreinen geïntegreerd in het stelsel van de Omgevingswet.