Zoekresultaat
695 resultaten
U heeft gezocht op:
Weg
- vorige pagina
- 1
- ...
- 41
- 42
- 43
- ...
- 70
- volgende pagina
-
Vereenvoudiging taxiregelgeving
In het najaar van 2014 en voorjaar van 2015 heeft evaluatie van het taxibeleid en de taxiregelgeving plaatsgevonden. Op basis van de evaluatie heeft de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu de Tweede Kamer bij brief van 5 mei 2015 toegezegd de regelgeving op een vijftal onderdelen te versoepelen. Met deze ministeriële regeling wordt uitvoering gegeven aan deze toezegging.
-
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 ivm het vaststellen van regels speed-pedelec
Het ontwerp wijzigingsbesluit regelt dat alle zogenoemde ‘speed-pedelecs’ met ingang van 1 januari 2017 gelden als bromfietsen. Bestuurders van speed-pedelecs moeten zich dan houden aan de verkeersregels voor bromfietsen.
-
Ontwerpregeling bijzondere spoorwegen
Het Besluit bijzondere spoorwegen stelt regels voor bijzonder spoor. In artikel 11 van het Besluit bijzondere spoorwegen is bepaald dat binnen bij ministeriële regeling te bepalen afstanden bepaalde activiteiten, zoals bouwen en graven, niet mogen worden verricht. Zonder deze afstanden in de regeling is de verbodsbepaling, opgenomen in artikel 11 van het Besluit bijzondere spoorwegen, niet uitgewerkt.
-
Aanpassing maximum tarieven taxivervoer 2016
Jaarlijks vindt er een indexering plaats van de maximumtarieven voor taxivervoer. Hiervoor wordt sinds 2013 gebruik gemaakt van de samengestelde OV-index. Dit levert voor 2016 een stijging op van 0,69%. Met bijgevoegde regeling worden de maximum tarieven aangepast voor 2016. De tarieven per minuut, zoals vermeld in artikel 1a, eerste lid, onderdeel c en artikel 1a, tweede lid, onderdeel c blijven, vanwege het lage percentage, ongewijzigd.
-
Wijzigingen van de WvW1994 in verband met de invoering van 2toDrive (begeleid rijden)
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt de wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 in verband met de definitieve invoering van 2toDrive voor. Met 2toDrive kunnen jongeren vanaf 17 jaar hun rijbewijs halen en onder begeleiding rijden tot ze 18 zijn. Momenteel loopt er een experiment waaruit blijkt dat de jonge automobilisten het begeleid rijden serieus nemen en alvast veel belangrijke rijervaring opdoen. Zo leren ze op een veilige manier autorijden voordat ze alleen de weg op gaan.
-
Experimenteerwet zelfrijdende auto
De regering wil experimenten faciliteren met voertuigen waarbij systemen de rijtaak tijdelijk of compleet overnemen van de mens. Uiteindelijk zullen deze experimenten leiden tot permanente regelgeving voor de zelfrijdende auto. Omdat de zelfrijdende auto nog volop in ontwikkeling is en het nog onbekend is hoe de zelfrijdende auto er in de toekomst uit zal zien, zullen zelfrijdende auto's eerst door middel van experimenten op de openbare weg worden toegelaten.
-
Herziening ministeriele regeling spoorverkeer
Momenteel bereidt het ministerie van Infrastructuur en Milieu een herziening van de Regeling spoorverkeer voor. De meest recente herziening vond plaats op 1 juli 2015.
-
Wijzigingsregeling indienststelling spoorvoertuigen ivm toelating HSL-Zuid en grensbaanvak Venlo-DL
De wijziging van de Regeling indienststelling spoorvoertuigen introduceert toelatingsregels voor spoorvoertuigen die rijden op twee specifieke trajecten in Nederland: allereerst de hogesnelheidslijn-zuid (hierna: HSL-zuid) en ten tweede de sporen die lopen vanaf de Duitse grens tot aan het emplacement in Venlo.
-
Aanwijzen spoorweg Schiedam Centrum – Hoek van Holland Strand als lokale spoorweg
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) wijzigt twee aanwijzingsbesluiten, het Besluit aanwijzing hoofdspoorwegen en het Besluit aanwijzing lokale spoorwegen, opdat de spoorweg Schiedam Centrum – Hoek van Holland Strand per 1 april 2017 omgezet wordt van hoofdspoor in lokaal spoor. Dit gebeurt omdat de spoorweg vanaf 1 april 2017 omgebouwd wordt tot metrolijn en de bevoegdheid voor de spoorweg overgaat van het Rijk naar Metropoolregio Rotterdam Den Haag.
-
Ministeriele regeling omgevingsregime hoofdspoorwegen
In onderhavige ontwerpregeling worden regels voor de vrijstelling van de vergunningplicht van artikel 19 van de Spoorwegwet voor bepaalde activiteiten langs de hoofdspoorwegen geregeld. Daarbij worden algemene regels en verplichtingen geformuleerd, die als voorwaarden gelden voor de vrijstelling.
- vorige pagina
- 1
- ...
- 41
- 42
- 43
- ...
- 70
- volgende pagina