Zoekresultaat

413 resultaten
U heeft gezocht op: Water

Sorteren op:
  • Wijziging Luchtvaartwet BES voor grondslag openbaredienstverplichting

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van de Luchtvaartwet BES. Deze wijziging biedt een wettelijke basis voor het instellen van een openbaredienstverplichting (ook wel public service obligation en PSO). Met een openbaredienstverplichting kan een overheid op een afgesproken luchtvervoerroute voorwaarden stellen aan luchtvaartmaatschappijen.

  • Wijziging Beheerconcessie ProRail

    Op 1 januari 2025 loopt de huidige Beheerconcessie 2015-2025 van ProRail af. Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat werkt aan een verlenging van deze concessie, waarmee de einddatum vier jaar opschuift tot 1 januari 2029. Zo kan ProRail na 1 januari 2025 haar functie als beheerder van de hoofdspoorweginfrastructuur blijven uitvoeren. 

  • Wijziging Besluit energie vervoer 2025

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een aanpassing voor van het Besluit energie vervoer in 2025. Voor de nieuwe herziening van de Hernieuwbare Energierichtlijn (RED-III) is de implementatiedatum vastgesteld op 1 januari 2026. Hierdoor blijft bestaande wetgeving langer van kracht. Daarom worden voor het Besluit energie vervoer een aantal maatregelen doorgevoerd (zie ‘Beleidskompas’). 

  • NL LOM niet meer verplichten maar aanbevelen (standaard voor betere gegevensuitwisseling)

    Forum Standaardisatie toetst of de standaard NL LOM geschikt is om te blijven verplichten aan de overheid (‘Pas toe of leg uit’-verplichting). In deze openbare consultatie kunt u reageren op dit advies van de experts.

  • Nieuwe versie NLRS (standaard voor betere gegevensuitwisseling)

    Forum Standaardisatie toetst of de standaard NLRS in de nieuwe versie (3.0.1) geschikt is om te blijven aanbevelen aan de overheid. Daarnaast toetst Forum Standaardisatie of de beheerorganisatie Stichting Revit Standards in aanmerking komt voor het predicaat ‘uitstekend beheer’ voor NLRS. In deze openbare consultatie kunt u reageren op deze adviezen van de experts.

  • Aanvullende raadpleging Balanced Approach Schiphol

    *For English, please visit:                                  "https://www.luchtvaartindetoekomst.nl/onderwerpen/samenwerking/geef-uw-mening-over-het-aangepaste-maatregelenpakket-schiphol/english-version". There you will find all relevant information about this consultation, including attached documents and an instruction on how to submit a reaction on this consultation.*

  • Concept beleidsprogramma circulair textiel 2025-2030

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een nieuw beleidsprogramma circulair textiel voor, met als looptijd 2025 tot 2030. Het huidige beleidsprogramma circulair textiel loopt eind 2024 af. Er zijn de afgelopen maanden gesprekken gevoerd met burgers, experts en partijen uit de textielsector, om ideeën, behoeften en zorgen op te halen. Met deze internetconsultatie willen wij iedereen in de samenleving de kans geven om te reageren op het concept-beleidsprogramma.

  • Wijziging Regeling bodemkwaliteit 2022

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijzigingsregeling voor van de Regeling bodemkwaliteit 2022. De Regeling bodemkwaliteit 2022 geeft uitvoering aan het Besluit bodemkwaliteit. Met deze wijzigingsregeling worden gewijzigde normdocumenten (beoordelingsrichtlijnen en accreditatieschema’s) aangewezen die gebruikt worden binnen het Kwalibo-stelsel (Kwaliteitsborging in het Bodembeheer).

  • Wet gegevensverwerking en meldplicht cybersecurity

    Dit wetsvoorstel introduceert een meldplicht voor ernstige ICT-inbreuken en stelt regels over het verwerken van gegevens ten behoeve van de taken van de Minister van Veiligheid en Justitie op het terrein van cybersecurity. De meldplicht geldt alleen voor aanbieders van producten of diensten waarvan de beschikbaarheid of betrouwbaarheid van vitaal belang is voor de Nederlandse samenleving.

  • Wetsvoorstel concentratie scheepvaartzaken

    Het wetsvoorstel strekt ertoe scheepvaartzaken te concentreren bij de rechtbank Rotterdam. Deze rechtbank wordt exclusief bevoegd om onder meer zaken betreffende het vervoer van goederen over zee of over de binnenwateren, de exploitatie van een zee-of binnenschip en aanvaring te behandelen.