Zoekresultaat

131 resultaten
U heeft gezocht op: Stoffen

Sorteren op:
  • Wijziging Regeling energie vervoer

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een aanpassing voor van de Regeling Energie voor Vervoer 2024. De vermenigvuldigingsfactor voor inboekingen aan de zeevaartsector wordt 0,4. Met de wijziging wil de staatssecretaris de balans in het systeem Energie Vervoer tussen de zeevaart- en de wegsector herstellen.

  • Wijziging Besluit energie vervoer voor verhoging percentage jaarverplichting 2024

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) bereidt een aanpassing voor van het Besluit energie vervoer in 2024. De hoogte van de jaarverplichting wordt in 2024 28,4%. Hiermee wil IenW de ambitie waar maken om meer fossiele brandstoffen te vervangen door hernieuwbare brandstoffen. IenW voert hiermee het besluit van het kabinet uit om jaarlijks 20 petajoule (PJ) extra hernieuwbare brandstoffen in het wegverkeer verplicht beschikbaar te stellen.

  • Wijziging van de Arbeidsomstandighedenregeling in verband met de invoering van de registratieplicht voor duikberoepen, vuurwerkbezigers en vuurwerkbewerkers, en enige andere wijzigingen

    Met deze wijziging worden de registratieplichten voor personen die duikarbeid en arbeid met vuurwerk verrichten, ingevoerd. De wijzigingen gaan over de te gebruiken persoonsgegevens bij registratie, verwijzingen naar de nieuwe registratie-eisen, uitzonderingen op de registratieplicht, opname van richtlijnen die gelden o.a. bij het keuren van duikers en bepalingen voor de overgang naar registratie.

  • Wijziging Scheepsafvalstoffenbesluit Rijn- en binnenvaart voor samenvoeging fasen I en II verbod varend ontgassen

    Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat bereidt een wijziging voor van het Scheepsafvalstoffenbesluit Rijn- en binnenvaart. Met de wijziging wordt het verbod op varend ontgassen uitgebreid. Door de uitbreiding geldt het verbod vanaf 1 juli 2024 of zo snel mogelijk daarna niet alleen voor de stoffen bedoeld in fase I van het verbod uit het CDNI-verdrag, maar ook voor de stoffen bedoeld in fase II.

  • Wijziging Ubm ivm digitale verantwoording vervoer meststoffen

    Deze voorgenomen wijziging van het Uitvoeringsbesluit Meststoffenwet voorziet in een systeem van digitale en realtime verantwoording van het vervoer van dierlijke meststoffen

  • Wetsvoorstel begrip melkvee, vrijstelling jongvee en afromingsvrije lease

    Dit wetsvoorstel verduidelijkt de definitie van het begrip ‘melkvee’. Ook wordt met dit wetsvoorstel de uitzondering voor jongvee voor de zoogkoeienhouderij wettelijk vastgelegd. Met dit wetsvoorstel wordt het mogelijk gemaakt om per jaar maximaal 100 kilogram fosfaatrechten te leasen voor de korte termijn (heen- en teruglease binnen een kalenderjaar), zonder dat hierover afroming plaatsvindt.

  • Wetsvoorstel productiebeperking kolen

    Dit wetsvoorstel bevat een jaarlijkse beperking op het gebruik van kolen voor elektriciteitsproductie. Op 24 april jl. heeft het kabinet in een brief aan de Tweede Kamer over het Urgenda-vonnis aangekondigd forse CO2-reductie te willen realiseren door de komende jaren de elektriciteitsproductie met kolen substantieel terug te dringen. Bovenop bestaande maatregelen wordt een aanvullende CO2-reductie beoogd van 5 MTon.

  • Wijziging Urm ivm digitale verantwoording vervoer meststoffen

    Deze voorgenomen wijziging van de Uitvoeringsregeling Meststoffenwet voorziet in de uitwerking van een systeem van digitale en realtime verantwoording van het vervoer van dierlijke meststoffen

  • Urm wijzigingen 6e AP

    Wijziging van de Urm tbhv de geldigheidsduur van analyserapporten over de fosfaattoestand van een perceel, het wijziging van bijbehorend bemonsteringsprotocol, doorvoeren van een korting van 65kg N per ha gescheurd grasland voor consumptie- en fabrieksaardappelen op zand- en lössgrond, en het generiek maken van deze korting voor snijmaïs geteeld na gescheurd grasland op zand- en lössgrond. Deze laatst genoemde korting bestond al voor derogatiebedrijven.

  • Wijziging van het Arbeidsomstandighedenbesluit in verband met een nieuwe opzet van de aanvullende risico-inventarisatie en -evaluatie inzake risico’s zware ongevallen met gevaarlijke stoffen

    Reden van herziening is dat regelgeving op een aantal punten niet goed handhaafbaar en gebruikersonvriendelijk is, waardoor veiligheid en gezondheid van werknemers onvoldoende gewaarborgd kan worden. Deze punten zijn met name de complexe aanwijssystematiek, geen aansluiting op CLP en de overlap met het Brzo 2015. Met herziening moet worden bereikt dat bedrijven de ARIE beter kunnen naleven en dat de ARIE beter kan worden gehandhaafd, opdat de veiligheid van werknemers beter gewaarborgd wordt.