Balanced Approach Schiphol

Reactie

Naam JetSupport (Dhr GBA van Deursen)
Plaats Schiphol
Datum 12 juni 2023

Vraag1

Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.

Namens JetSupport, als technisch afhandelaar en onderhoudsbedrijf van de zakelijke luchtvaart [niet-handelsverkeer], alsmede onze dienstverlening voor de Nederlandse Kustwacht, maken we bezwaar tegen onze toebedeelde rol bij deze consultatie procedure. Daar waar het gaat om het terugdringen van het aantal vliegbewegingen van 500k naar 460k en verder naar de 440k, beseffen wij ons terdege dat, hoewel niet meegerekend bij deze aantallen, zien ook wij onze rol en verplichting alles in het werk te stellen om welke overlast dan ook, deze terug te dringen naar een maatschappelijk aanvaardbaar niveau. Echter in alle formele discussies, wordt het niet zakelijk verkeer niet genoemd. Moeten wij en dus onze sector ons evenwel geen zorgen maken als kind met het badwater te worden weggespoeld.

Vraag2

.
Zelf de directies van de "Koninklijke" Luchthaven en Luchtvaart Mij. schromen er niet voor om deze zakelijk dienstverlening te stigmatiseren door enkel het privé gebruik [slechts 15 tot 20%] eruit te lichten en verantwoordelijk te houden voor een substantieel deel van de geluidsoverlast. Ondanks diverse verzoeken, waaronder ook aan BAS, werden deze aantijgingen niet gestaafd met enig data of onderbouwing.
Wederom de vraag worden we enkel vanuit die hoek bekeken, of wordt en ook nog gelet op de economische toegevoegde waarde van deze sector v.w.b. netwerkbijdrage en in het licht van het vestigingsklimaat van internationale bedrijven voor de keuze van de metropool Amsterdam, waarvan Schiphol een onderdeel uitmaakt.