Balanced Approach Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Almere
|
Datum
|
16 maart 2023
|
Vraag1
Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.
Deze reactie baseer ik niet alleen op de consultatie maar ook op de berichten die mij de afgelopen maanden bereikt hebben via de media.
Deze consultatie is voor veel meer mensen van belang en het valt mij op dat dit structureel ontkend wordt door het slechts onderscheiden van een aantal organisaties en omwonenden.
Het bedrijfsleven is afhankelijk van een goed functionerende luchthaven met uitstekende verbindingen.
Burgers hebben belangen bij zakelijke reizen, vakantiereizen en bezoek aan familie elders in de wereld.
Enzovoorts.
In het verleden is gebleken dat veel klachten over Schiphol te herleiden waren tot slechts een handjevol beroepsklagers - maken zij in Nederland de dienst uit?
Er wordt te sterk gefocused op het aantal vluchten, waarbij weinig of geen rekening lijkt te worden gehouden met de aard van de vliegtuigen, de mogelijkheden voor landelijke spreiding en de economische belangen van Schiphol voor Nederland - en voor KLM, die op deze manier steeds verder in het slop komt waarbij ook schade ontstaat voor het aandeel dat de Nederlandse staat in KLM heeft. Schadeclaims/eisen van andere maatschappijen nog even buiten beschouwing gelaten.
Het lijkt mij niet verstandig om op politieke gronden het mes in Schiphol en de Nederlandse luchtvaart te zetten.
Er staat veel, te veel, op het spel om dat te doen.