Balanced Approach Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Eindhoven
|
Datum
|
18 maart 2023
|
Vraag1
Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.
Mijns inziens wordt de balanced approach totaal niet toegepast en lijkt het besluit al genomen te zijn.
Er zijn nog veel aanpassingen beschikbaar binnen de luchtvaartbranche zelf. Denk hierbij aan zuinigere en stillere vliegtuigen, meer materiaal op Schiphol waardoor airconditioning van het vliegtuig op de grond uit kan (dit is helemaal niet aanwezig op schiphol).
Daarnaast zijn de aanvliegroutes ook nog achterhaald. Vaak wordt er al vroeg redelijk laag gevlogen met daardoor een hoger motorvermogen, op veel andere Europese luchthavens is er al een “continuous descent profile” in werking wat geluid en ook uitstoot reduceert.
De balanced approach zou deze zaken eerst volledig onderzoeken en daarna pas overgaan tot krimp.
Verder brengt krimp van schiphol geen krimp van de luchtvaart in het algemeen, mensen blijven vliegen en zullen dus gewoon over de grens gaan kijken.
KLM staat al jarenlang op de 1e plaats op de sustainability index en blijven ook innoveren op dit gebied. Dat moet gestimuleerd worden en niet de kop ingedrukt worden.