Balanced Approach Schiphol

Reactie

Naam Anoniem
Plaats uithoorn
Datum 14 mei 2023

Vraag1

Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.

Wat ik terug lees in het document is dat u wel wilt zorgen dat er minder geluidsoverlast is, maar dat het nog voor veel mensen te hoog is. Kortom de maatregelen zijn niet voldoende. Er is maar een mogelijkheid tot echt verminderen van de overlast, dat is minder vliegen. De hubfunctie verminderen. We krijgen het in Nederland echt niet slechter als er minder mensen over Schiphol reizen. De klm moet ieder keer in leven geholpen worden met een financiële injectie, zo goed werkt het model van de klm. Schiphol is helemaal niet zo rendabel bedrijf als de overheid doet voorkomen. De klm is ondertussen wel degene die de meeste mensen wakker houdt. De routes van Schiphol steeds aanpassen en procedures veranderen, helpt mensen in de omgeving totaal niets. Lager vliegen betekend meer overlast, een korte bocht vanaf Schiphol, betekend over meer bewoond gebied. Vliegtuigen mooi uitlijnen in een rechte lijn, betekend dat er mensen zijn die dus echt gek gemaakt worden. Stel u voor, de hele dag iedere minuut een vliegtuig over met gierende motoren, gebruik en gefluit. Niet te doen. Een gesprek voeren, vergeet het maar. Slapen, nooit meer. Dat is wat er nu allemaal gebeurd en wij burgers kunnen het alleen maar met leden ogen aanzien of beter gezegd aanhoren.
Het aantal nachtvluchten is nog veel en veel te veel in alle ideeën. Een nachtvlucht is genoeg om behoorlijke slaap verstoring te geven. Iedere nacht weer zorgt dus voor mensen die overdag niet goed kunnen functioneren, dat is ontzettend slecht voor de Nederlandse economie.
Ik ben voor optie B maar dus met nog minder nachtvluchten. Stillere vliegtuigen is voorlopig echt een utopie, net als schonere. Bovendien kopen/bestellen al die vliegmaatschappijen nu nog even snel ouderwetse vliegtuigen zodat ze nog jaren door kunnen vliegen met de herrie en vervuilende bakken van nu.
Gooi die rare hub overboord. Verhoog prijs tickets zodat mensen gaan betalen voor de milieuschade en er sneller schonere vliegtuigen uitgevonden/gebouwd/ gekocht kunnen worden. Duurder ticket betekend vanzelf dat mensen minder gaan vliegen. Maar dat er aan de inkomsten kant voldoende binnen komt. Zorg dat maatschappijen geld afdragen voor innovatie en niet maar 1 euro per ticket maar echt een behoorlijk bedrag.

Zorg voor een milieuvergunning en wees eindelijk eerlijk en transparant over de vervuiling die Schiphol te weeg brengt in de omgeving.