Balanced Approach Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Zandvoort
|
Datum
|
16 maart 2023
|
Vraag1
Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.
De tweede optie komt nog het meest in de buurt, maar gaat niet ver genoeg. De opties 1 en 3 zijn geen optie.
Ik zie niets in een harde limiet aan het aantal vluchten, dat treft immers stille en lawaaiige toestellen in gelijke mate. Om Schiphol stiller te maken moeten lawaaiige toestellen actief worden geweerd. Het verhogen van de tarieven voor deze toestellen is niet genoeg, voor de juiste prijs komen ze alsnog. Ze moeten gewoon de toegang tot Schiphol worden ontzegd.
Door lawaaiige toestellen actief te weren ontstaat ruimte voor stille toestellen. Zo kan de hub functie van Schiphol behouden blijven zonder dat dit overlast oplevert.
Veel van deze lawaaiige toestellen zijn vrachttoestellen, de vrachtoperaties op Schiphol zullen dan ook het hardst geraakt worden door deze maatregelen. Er moet gekeken worden naar mogelijkheden om vrachtvluchten zo veel mogelijk te verplaatsen naar andere luchthavens, het ontwikkelen van Groningen en Twente tot vrachtluchthavens behoort tot de mogelijkheden. Deze kunnen dan vrachtvluchten van Schiphol overnemen, waardoor op Schiphol meer ruimte ontstaat voor passagiersvluchten.