Balanced Approach Schiphol

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Heiloo
Datum 12 juni 2023

Vraag1

Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.

Verminderen van gebruik starts en landingen op secundaire banen houdt in ( nog) meer druk op de andere banen. Voor wat betreft de Polderbaan is de overlast als er geland wordt al zo groot , dat dit minder moet ipv meer. Naast de frequentie wordt er hier ook heel laag aangevlogen , rond maar vaker ruim onder 2000 feet.En door het al zo grote aanbod komen de toestellen noordelijk van Castricum aan land . Vaak over Egmond- Heiloo. Al draaiend laag om op te lijnen in de rij geeft gierend en bulderend geluidsoverlast en een gevoel van onveiligheid. Plus uitstoot . Ik werk op een school daaronder en moet vaak onderbreken. Door de noordelijke wind van de laatste tijd is het nu rustig, daarom minder reacties hier uit ( noord) Kennemerland . Maar normaal is het hier een helse drukte in de lucht. Tot laat in de avond ( cargo ) en begint weer vroeg in de ochtend . We kunnen er hier echt niet meer nog vluchten op deze laagte bij hebben , qua geluid, veiligheid en uitstoot.

Vraag2

.
Geen parallelbanen: dan moet nl bij 1 van de 2 te laag worden aangevlogen! Dus idd geen tweede Kaag en kijken naar Polder- en Zwanenburg!