Balanced Approach Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Hoofddorp
|
Datum
|
13 juni 2023
|
Vraag1
Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.
Het concentreren van vliegbewegingen van en naar Schiphol via de preferente en primaire banen, Polderbaan en Kaagbaan, en landingen ook nog via vaste routes middels vliegpaden zal leiden tot extra overlast voor omwonenden van die banen. Op dit moment ervaart Hoofddorp Noord (en alle bewoners naast of onder de uitvlieg- en landing routes voor de Polderbaan) al erg veel hinder van startende vliegtuigen (grond- en start- lawaai) en op de motoren remmende (trust reverser) landende vliegtuigen.
De beoogde krimp dus blijven verdelen, spreiden over alle banen; geen concentratie op de Polder- en Kaag-baan
Geluid hinder vermindering rondom Schiphol voor omwonenden is mijn inziens alleen mogelijk via;
-maatregelen aan de bron (stillere vliegtuigen) - duurt lang;
-exploitatiebeperking-minder vluchten;
-hinder niet (met een verkeerde geluid eenheid, op een erg ondoorzichtige) rekenkundig manier bepalen maar terug naar geluid/hinder gaan meten .