Balanced Approach Schiphol

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amstelveen
Datum 28 mei 2023

Vraag1

Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van het consultatiedocument.

Stimuleren van stillere vliegtuigen is slechts een verdienmodel voor Schiphol door de hogere tarieven. Immers het gaat nog 10 of meer jaren duren voor een relevant deel van de vliegtuigen stiller is. Daarnaast zet een vermindering van pakweg 10 db geen zoden aan de dijk. Elk vrijwel constant geluid van 50 of meer db is niet te harden. Een vermindering met 10 db is te vergelijken met het leegkiepen van een volle of halfvolle emmer water over iemand. In beide gevallen is hij drijfnat.
Veranderen van aanvliegroutes is verdelen van de narigheid. Maar het lijkt me niet eerlijk om met een kleine vermindering voor duizenden gezinnen in Amstelveen het leven voor tientallen gezinnen in het buitengebied totaal onleefbaar te maken.
Kortom, de enige oplossing is een relevante krimp van het aantal vluchten op Schiphol die aan alle omwonenden ten goede moet komen.

Vraag2

.
Nu is het een heel gunstig moment om te krimpen, immers voor mensen die werkloos dreigen te worden is er werkgelegenheid te over. We kunnen ze prima gebruiken in allerlei andere sectoren!