Wetsvoorstel dubbele achternaam

Reactie

Naam Nana Naamvrijheid
Plaats Hoogland
Datum 22 maart 2021

Vraag1

Hoe kijkt u aan tegen de verruiming van de keuzemogelijkheden voor achternamen?
Hij is onvoldoende. Nederlanders horen van hun vadernaam-plicht naar een rechtvaardig naamrecht te gaan. Sinds 1811 registreert de overheid geen echte volks-authentieke unieke identiteit. Hij verstrekt een oude vader-naam ter registratie en een nummer ter compensatie. Zonder respect voor §1. De authentieke unieke identiteit, § 2. De identiteit-strijd, § 3. Cultuur & waarden-gemis, § Privé ergernis, § Veilig taalgebruik, § 6. Wijsheid als levens-gift en erfgoed. Elke overheid die op zijn grootouders is voorbereidt bepleit: Schoenmaker blijf bij je leest. Schoenmakers die schoenen benoemen weten: Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.

Vraag2

Welke voordelen ziet u aan een dubbele achternaam en welke nadelen?
Die vraag is niet relevant. Dat is aan ouders om te beslissen voor dubbele roep- of achternamen. Elke traditie en/of naam hoort door ouders te worden gekozen. Daar hebben andere ouders en/of de overheid zich niet mee te bemoeien.

Vraag3

In het voorstel worden al bestaande dubbele (of meervoudige) achternamen als één geheel behandeld. Wat vindt u daarvan?
Zie hierboven.

Vraag4

Is het wetsvoorstel correct en compleet?
Het wetsvoorstel zou uit 1811 kunnen stammen. Lees mijn document, dan snapt u waarom de naamwet moet worden aangepast tot naamrecht.

Vraag5

Welke problemen kan dit voorstel in de praktijk opleveren?
Het voorstel biedt de overheid en ouders onvoldoende ruimte om de door Napoleon gecreëerde problemen op te lossen. Ouders moeten weer kunnen terugvallen op authentieke tradities en de unieke volks-identiteit. Het biedt ouders onvoldoende ruimte om te anticiperen op AVG. Privégegevens zijn niet veilig bij de overheid.

Bijlage