Experimenteerregeling Schiphol

Reactie

Naam S v DIJK
Plaats Uithoorn
Datum 3 februari 2023

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de toelichting.
Dit omzetten van anticiperen naar experimenteel open de deur naar nog meer overlast in Uithoorn.
Nu al wordt op gezette tijden de aalsmaarbaan bijv gebruikt, terwijl deze baan secundair behoort te zijn. Dan zou het aanbod van starts dat ook moeten rechtvaardigen. Echter zie je tegelijkertijd dat er op de primaire baan GEEN vluchten zijn.
Ook de bocht over uithoorn wordt incorrect gebruikt, men behoort te noorden van de N201 te blijven echter vliegen ze 75% ten zuiden boven de woonwijk Legmeer/Kootpark. Zeker de oude 747.4xx zijn zwaar beladen en ik moet er niet aan denken dat er ooit een ongeluk dan gebeurd ermee boven ons dorp.

Zolang de overheid haar eigen Schiphol boven de wet houdt en niet aan de eerder afgesproken normen kan er geen sprake zijn van experimenten om maar te zien of dat wat oplevert. Dit kabinet zegt eerst verminderen, maar ondertussen worden regels geschapen die dit niet regelen, maar ruimte bieden voor een vorm van groei die wederom niet vastgelegd wordt.

Minister Harbers is spreekt met een verborgen agenda, een voor de buhne en een voor schiphol.
En het is inmiddels meer dan zichtbaar dat dit het geval is.