Experimenteerregeling Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Amstelveen
|
Datum
|
14 februari 2023
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de toelichting.
Het enige wat er moet gebeuren is het aantal vliegbewegingen drastisch verminderen! Naar maximaal 350.000 bewegingen en geen nachtvluchten. Het preferente baangebruik schema is één grote farce. Ik woon ander de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan en wij hebben nog nooit zoveel overlast ervaren van deze niet-preferente baan als in 2023 tot nu toe. Deze baan is in 1,5 maand al meer dan 20x ingezet ‘s nachts om nachtvluchten te faciliteren, daarnaast wordt deze baan ook geregeld ingezet als dit obv weersomstandigheden niet zo mogen (zeer zwakke wind uit bijv Z). Let wel dat hier soms > 90 Db aan geluidsoverlast wordt gemeten (dubbele van de WHO norm!). Als reden wordt dan vaak onderhoud aan andere banen opgegeven. Dit moet helemaal geen invloed hebben, niet preferent is niet preferent. Amstelveen is compleet onleefbaar geworden onder een niet-preferente baan, het enige wat voor verlichting kan zorgen is minder vliegbewegingen toestaan! Stop de hub functie, het staat totaal niet in verhouding tot de overlast die het veroorzaakt voor omwonenden