Experimenteerregeling Schiphol
Reactie
Naam
|
A.A. Teeuwen
|
Plaats
|
Assendelft
|
Datum
|
21 februari 2023
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de toelichting.
Een experimenteer regeling is weer een mooie kreet om meer vluchten te regelen.
De voorkeursbaan Polderbaan en de Zwanenburgbaan gaan beiden over mijn hoofd in Assendelft en geven heel veel overlast.
Uw plan om de geluidsgrenzen voor vliegtuiglawaai in bepaalde gebieden op te rekken, omdat voor Schiphol de krimp anders te groot wordt, vind ik een zeer slecht idee.
Voor mij en veel andere mensen in Assendelft betekent dit nog meer overlast.
Stop eens met het overtreden van de geluidsregels en rekenkundige trucs om steeds weer meer vluchten mogelijk te maken.
Ik stel het volgende experimenten voor:
• Geen voorkeursbanen en geen preferente aanvlieg- en stijgroutes. Gewoon iedereen belasten en niet een beperkt aantal mensen met alle ellende opzadelen.
• Geluidoverlast handhaven met echte metingen en niet met berekende db(A) waarden en handhaven op industriële normen 50 db(A) overdag en 40 db(A) in de nacht en gemeten aan de gevel.
• Eigenlijk moeten alle nachtvluchten worden verboden tussen 22.30 en 07.00 uur. Andere grote vliegvelden in Europa hebben dit ook.
• Gewoon accepteren dat Schiphol krimpt. Er zijn vele studies die vaststellen dat dit geen economische schade veroorzaakt voor de Nederlandse economie.
Gewoon eens proberen voor 5 jaar.
Of 75% van de transfervluchten schrappen.