Experimenteerregeling Schiphol

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Lisse
Datum 22 februari 2023

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de toelichting.
Dit is weer zo´n regeling waarin wordt toegerekend naar het economisch belang en dus Schiphol. Niet omwonende of het milieu zijn de insteek. Schiphol wordt weer de hand boven het hoofd gehouden en met behulp van het rijk ontzien. Ze doen totaal niets aan het verminderen van geluidsoverlast. Dien je een klacht over geluidsoverlast in dan wordt je door Schiphol verwezen naar BAS. De registreert alleen meldingen over geluidsoverlast. Doen verder niks. Vraag je aan BAS wat wel gedaan wordt aan geluidsoverlast dan wordt verwezen en naar die andere instantie die met Schiphol BAS heeft opgericht. Dus terugverwijzen door BAS naar Schiphol betekent rondjes draaien. Op de vraag of vliegtuigen of Schiphol worden aangeklaagd voor buitensporige overlast dan wordt je verwezen naar de andere instelling die BAS heeft opgericht met Schiphol. En in BAS zitten twee vertegenwoordigers van Schiphol en die andere instantie. Leuk geregeld met elkaar. En Schiphol lacht in zijn vuistje. Dan heb je nog Onos oid die de geluidmetingen doet. Daar moet je ook niet over beginnen bij BAS want die gaan daar weer niet over. Hoe kan je zo organiseren dat er dus niks terecht komt van het aanpakken van geluidsoverlast. En dan zijn er nog meer van dat soort instanties die zich allemaal met of over Schiphol bemoeien maar onderwijl gebeurt er niks. En Schiphol komt er mee weg. En dan speelt Schiphol weer de goede buur met zijn site. Met allemaal leuke plaatjes van en verhaaltjes over de omgeving waar zoveel voor doen. Pas gelden was er ook weer een onderzoek over het beperken van de geluidsbelasting. Bouw zus of zo en dan is max 14 deb minder geluidsoverlast. Moet je wel binnen zitten met driedubbel glas en je woning zo staan dat dit misschien kan lukken TU Delft onderzoek meen ik. Zet je de ramen open of zit je buiten heb je helemaal niks aan dit soort zaken.