Experimenteerregeling Schiphol
Reactie
Naam
|
J. Nijhuis
|
Plaats
|
Heiloo
|
Datum
|
15 februari 2023
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de toelichting.
Geachte heer Harbers, de experimenteerregeling Schiphol lijkt weliswaar geen wezenlijke effecten te hebben op de vliegtuigoverlast voor het gebied ten noorden van de luchthaven, maar in de directe omgeving ten zuiden en ten oosten ervan neemt de overlast wel met gemiddeld 20% toe. Erger nog vind ik dat er voor de zoveelste keer gezocht wordt naar geitenpaadjes om Schiphol te laten groeien. En dat onder de valse belofte van modernere vliegtuigen die minder geluidshinder zouden opleveren etc. Alles wordt ingezet om het aantal vliegtuigbewegingen (en dus winst voor schiphol) te maximaliseren binnen de tot uiterste grenzen opgerekte juridische limieten. Welnu, de huidige geluidshinder is al meer dan genoeg voor inmiddels het grootste deel van Noord-Holland en delen van aangrenzende provincies. Krimp van Schiphol mbt aantal vliegbewegingen én afname van de hoeveelheid geluidsoverlast is noodzakelijk voor natuur en milieu, gemoedsrust van bewoners en behoud van draagvlak voor het voortbestaan van de luchthaven. Uit studies is gebleken dat dit nauwelijks tot niet ten koste hoeft te gaan van de Nederlandse economie. Zwicht niet voor de lobby van Schiphol maar neem uw taak als volksvertegenwoordiger serieus.