Experimenteerregeling Schiphol
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Castricum
|
Datum
|
17 februari 2023
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de toelichting.
Excellentie, de geluidshinder is al meer dan genoeg: de GGD van Noord-Kennemerland registreerde 198.000 slaapgestoorden in een recent jaar vlak vóór de pandemie. Na de coronajaren verstoort toenemende vliegherrie opnieuw onze slaap, verhoogt onze bloeddruk en verslechtert onze creatief-technische arbeidsproduktiviteit. Mijn programmeurs-loopbaan moest ik na openstelling van de Polderbaan (2003) door slaaptekort afschalen en drie jaar vóór m'n 65e beëindigen via de “reddingslijn” van een VUT-pensioen. Excellentie, handhaaft u alstublieft de WHO-normen voor luchtvaartlawaai, opdat wij wonen in een gezonde leefomgeving. Krimp van Schiphol is noodzakelijk om dat bedrijf in te passen binnen de bestaande Milieu-wetgeving. Jarenlang heeft de Overheid de hand gelicht met de vergunningsplicht, zoals de rechtsdeskundige Johan Vollenbroek heeft aangetoond. Tot nu toe heeft m.i. vooral het 60% overstappende contingent vliegtuigpassagiers de overmaat geluidshinder onaanvaardbaar groot gemaakt. Hebt u weleens gekwantificeerd hoeveel het arbeidsproductiviteitsverlies der slaapgestoorden aan onze economie heeft berokkend? Hopelijk kan de GGD ook dat aan u kwantificeren. Mogelijk doet dat het financiëel-economische profijt van de HUB-functie teniet!