Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)
Reactie
Naam
|
Vereniging Dorpsbelangen Wilsum (S Hofstra)
|
Plaats
|
Wilsum
|
Datum
|
26 januari 2019
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen en de toelichting kan worden gereageerd.
Goedendag,
De Regelgeving waarop de aanvraag zich baseert is volgens mij artikel 19 van de Verordening EEG nr 2407/92 van de Raad van 23 juli 1992 en 2408/92 , per 23 juli 1992 herschikt en geconsolideerd tot een verordening. m.a.w. de regels waarbinnen een verzoek zich moet afspelen zijn sinds zijn sinds 1992 ongewijzigd.
Ondanks dit feit heeft het regeerakkoord opgeleverd dat er vakantievluchten van Schiphol naar Lelystad konden worden overgeplaatst, zonder autonome groei op Lelystad toe te staan. Ik neem aan dat deze zinsnede in het regeerakkoord voorzien is van een analyse over de haalbaarheid. Die analyse vraag ik hierbij op (u kunt dit verzoek als een WOB-aanvraag zien).
Omdat het verzoek voor toepassing van de Verkeerverdelingsregel niet als eerste maal wordt ingediend, kan ik me voorstellen dat ook hier een grondige analyse op haalbaarheid aan vooraf is gegaan. Ook die analyse vraag ik hierbij op (u kunt ook dit verzoek als een WOB-aanvraag zien).
Zonder de nadere analyses, kom ik tot de conclusies dat een succesvol beroep op de Europese Verordening niet in het verschiet ligt. En om toch die koers te varen maakt u het proces richting uitbreiding van Lelystad Airport nodeloos ingewikkeld. Ik stel u voor te besluiten dat thans openstelling in 2012 niet aan de orde is.
Bijlage