Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)
Reactie
Naam
|
H Kuypers
|
Plaats
|
Herxen
|
Datum
|
6 februari 2019
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen en de toelichting kan worden gereageerd.
Deze verkeerverdelingsregel is een grote milieuzonde. De heilige Hub functie van AAS is volkomen achterhaald en leidt tot een onwaarschijnlijk hoog aantal zinloos gevlogen kilometers. Als ik met mijn collega uit Polen naar Azië moet, vliegt hij eerst van Warschau een paar duizend kilometer naar het westen om even later met mijn diezelfde kilometers weer terug te vliegen. Vanuit Genua zag ik in het vliegtuig met iemand die op weg was naar Barcelona. De steile toename van het vliegverkeer zorgt ervoor dat Nederland ook zonder 60 dagelijkse vluchten naar Londen goed bereikbaar dal blijven. Het is uw verantwoordelijkheid richting onze planeet om het aantal zinloos gevlogen kilometers te beperken in plaats van deze te faciliteren. AAS en Nederland kunnen inmiddels prima zonder de Hub ambities. Nederland zou een rol moeten willen spelen in het verminderen van het aantal zinloos gevlogen kilometers in plaats van deze juist in de hand te werken!