Besluit tot wijziging van het Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen in verband met de inperking van wervings- en reclameactiviteiten voor risicovolle kansspelen
Deze algemene maatregel van bestuur strekt tot invoering van een verbod op ongerichte reclame voor kansspelen op afstand (d.w.z. online kansspelen).
Consultatie gegevens
Publicatiedatum | 10-07-2022 |
---|---|
Einddatum consultatie | 04-09-2022 |
Status | Gesloten |
Type consultatie | AMvB |
Organisatie | Ministerie van Justitie en Veiligheid |
Keten-ID | 14312 |
Onderwerpen | Bestuursrecht |
Publicatie reacties
Reacties worden gepubliceerd tijdens de loop van de consultatie. Alleen die reacties worden gepubliceerd waarvan is aangeven, door de inzender, dat deze openbaar mogen zijn.
Doelgroepen die door de regeling worden geraakt
consumenten, online kansspelaanbieders, media, sport
Verwachte effecten van de regeling voor de doelgroepen
Naar verwachting heeft een verbod tot gevolg dat kwetsbare groepen aanzienlijk minder vaak worden geconfronteerd met reclame voor kansspelen op afstand. Zodoende zal dit besluit eraan bijdragen dat mensen met een verslavingsproblematiek minder geprikkeld worden door reclame en de neiging tot terugval in hun verslavingspatronen wordt vermeden. Verder is de verwachting dat het verbod vooral ook het risico op verslaving of onmatig speelgedrag onder jongeren onder de 24 jaar verder beperkt.
Waarop kunt u reageren
de hele regeling, overgangsrecht en toelichting
Downloads
- Concept regeling
Besluit en toelichting tot wijziging van het Besluit werving, reclame en verslavingspreventie kansspelen in verband met de inperking van wervings- en reclameactiviteiten voor risicovolle kansspelen
Integraal Afwegingskader voor beleid en regelgeving (IAK)
Toelichting op IAK vragen
Uitleg over wat IAK vragen zijn
Sluiten
Uitleg over wat IAK vragen zijn
SluitenEffectentoetsen
Toelichting op IAK vragen
Uitleg over wat IAK vragen zijn
Sluiten
Uitleg over wat IAK vragen zijn
Sluiten- EffectenToets
effectentoets